We gaan weer aan de slag!

Afgelopen weekend was er eindelijk weer eens tijd om met het blauwe barreltje bezig te gaan. Het ontwaken uit de lange winterslaap ging niet van harte, zelfs met een draaiende Xantia aan de startkabels als stroomdonor kwam de startmotor amper rond. Dan maar even aangesleept, en dat ging prima, vrijwel gelijk sloeg hij aan. Deze startproblemen had ik vorig jaar ook al, het heeft me een nieuwe accu gekost. Aangezien zowel de dynamo als de accu in orde bleken, raadde één van de mede-sleutelaars aan eens de startmotor te vervangen. Zo gezegd zo gedaan, ik had gelukkig nog eentje liggen. En met succes! Minder herrie, véél makkerlijker rondgaan en veel sneller aanslaan. Gelukkig was mijn versnellingsbak al voorzien van een zelfgemaakte inham, zodat om de startmotor te vervangen niet de hele carburateur met alles erop en eraan los hoeft, dat scheelde een boel. Maar wat zijn die GSA-startmotoren groot, vergeleken bij een gemiddelde startmotor.


Toen het kachelhuis maar eens uitgebouwd om op zoek te gaan naar de bron van de LHM-lekkage. Ergens daaronder ging een retourleiding via een rubber stuk slang over in een K-stukje. En dat stukje rubberslang lekt nogal, ongetwijfeld hard geworden door de jaren heen. Ik had echter geen geschikte slangenklemmetjes bij me om het te repareren, volgende keer beter! Dan zal ik er ook even een foto van schieten. Nu volstaan we maar even van de GSA in het voorjaarszonnetje.


Van een vriend kan ik een 'klimrek' voor de GSA overnemen, ik vind die dingen helemaal geweldig, heerlijk 70's/80's! Dit is er eentje die onder het rubber van de achterruit valt. Alleen is hij wellicht door de jaren heen iets gekrompen, want langs de zijkanten valt hij er niet onder. Bovenaan wel, en onderaan valt hij mooi onder het spoilertje. Toch nog maar eens even over nadenken...


Maar oh wat was het weer héérlijk om de GSA weer eens de sporen te kunnen geven, ook al was het maar op het terrein van onze sleutel-/stallingsloods. Volgens enkele loodsgenoten zat ik glunderend achter het stuur!

En by the way, er staat de nieuwste editie van het blad Autoweek Classics een 6 pagina-groot artikel over ons sleutelclubje, met de nodige foto's en met ook de GSA regelmatig in beeld! Een voorproefje? Oké:


Hoe gaaf is dat?!

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.