Het is al een tijdje stil rond de blauwe GSA. Sinds juni 2015 heb ik een nieuwe baan bij de grootste spoorvervoerder van het land, in drieploegendiensten zeven dagen per week. Hierdoor heb ik weinig tijd gehad om het nodige werk aan de GSA te verrichten. De linker aandrijfas maakt nog steeds lawaai, en daarbij is een LHM-lekkage bij het rechter voorwiel gekomen. Bovendien begaf vorig jaar de dynamo het definitief. Daarvoor is een ruilexemplaar gekomen, en zodoende was het acculampje weer uit. Maar bijladen, ho maar...
De GSA gaat zeker niet weg, maar momenteel zijn er andere klussen aan andere auto's die iets meer prioriteit hebben, en niet zoveel tijd daarvoor. Dus voorlopig blijft de GSA nog even onder zeil in gezelschap van een aantal andere fijne Citroëns tot er wat meer tijd is om één en ander aan te pakken.
Recente updates
Over deze weblog
Deze weblog gaat over het reilen en zeilen van de Citroën GSA Spécial in Bleu Azurite uit 1981 die ik in maart 2012 heb gekocht. Nadat ik de voorgaande jaren heel veel aan mijn rode Citroën Xantia heb gedaan (onderhoud, extra opties inbouwen, meetings) was ik wel weer eens toe aan een nieuwe uitdaging, en die vond ik in de vorm van deze ouwe blauwe.
Voorzien van een hydropneumatisch veersysteem en een luchtgekoelde boxermotor met maar liefst 56 pk is het technisch toch wel een buitenbeentje. Deze weblog zal verslag doen van wat er zoal met en aan de GSA gebeurt. Veel leesplezier!
Voorzien van een hydropneumatisch veersysteem en een luchtgekoelde boxermotor met maar liefst 56 pk is het technisch toch wel een buitenbeentje. Deze weblog zal verslag doen van wat er zoal met en aan de GSA gebeurt. Veel leesplezier!
Over mij
- Jochem Veenstra
- Ik ben Jochem, geboren in 1980 en woonachtig in Zwolle. In het dagelijks leven ben ik werkzaam bij de Nederlandse Spoorwegen als knooppuntcoördinator. In mijn vrije tijd knutsel ik graag aan mijn Citroëns: een GSA uit 1981 en enkele Xantia's. Ook ben ik geïnteresseerd in auto's in het algemeen, Citroën in het bijzonder, en daarnaast in urban exploring, spoorwegen en moderne geschiedenis.