Dingetjes en CitroMobile

De laatste tijd stond vooral in het teken van het verhelpen van een aantal onvolkomenheden. Er was een probleem met het ontkoppelen, het Y-stuk van de uitlaat bleef niet aan z'n bevestiging hangen en er waren na afloop van CitroMobile wat problemen met de carburateur, waardoor de motor smoorde en het vermogen min of meer wegviel zodra het gaspedaal werd bediend. Na wat perslucht her en der van de Wegenwacht en een paar keer flink gas tot in de tweede trap van de carburateur deed-ie het weer naar behoren en ben ik zonder problemen van Leiden naar Zwolle gereden. Vandaag heb ik de carburateur ultrasoon laten reinigen, hopelijk blijven deze problemen nu voorlopig achterwege. Gelukkig was CitroMobile wel weer erg leuk en gezellig, de blauwe GSA verkeerde in goed gezelschap!


De parkeerplaats was weer tot de nok gevuld met het meest brede spectrum aan Citroëns, van splinternieuw tot stokoud en van een kleine 2CV tot een grote C6. Helaas viel het aanbod in GSA-onderdelen nogal tegen, maar desondanks heb ik toch nog een paar leuke dingetjes weten te vinden. De GSA heeft twee buitenspiegeltjes met allebei vlak glas. En met name rechts zag ik daar amper wat mee. Ik vond een spiegeltje met verkleinend glas, die zit er nu rechts in en dat scheelt een boel. Nu nog eentje vinden voor de bestuurderskant.
Ook vond ik een leuke klassieke Philips 189 autoradio, zonder garantie dat-ie het überhaupt zou doen. Gisteren heb ik ‘m in de GSA gebouwd, en hij doet het! Het geluid is ook helemaal niet onaardig, en dat voor tien euro!

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.