APK-perikelen

Vandaag mocht de GSA voor het eerst sinds ik 'm heb voor de APK, bij Citroënspecialist Bonhof in Epe. Toch spannend, want je weet maar nooit of je wat over het hoofd hebt gezien. En inderdaad, ik had wat over het hoofd gezien. Ik had de profieldiepte van de achterbanden niet goed gemeten, waardoor ze toch werden afgekeurd. Gelukkig had ik de vervangende banden al even liggen, dus die heb ik er gelijk om laten leggen; probleem verholpen! Probleem twee was de rugleuning van de bestuurdersstoel, deze had teveel speling op het linker scharnier door overmatige slijtage. Gelukkig was het sleutelhok wat ik met een aantal Citroën-vrienden deel niet ver, dus heb ik even de bestuurdersstoel van de geschorst gestalde GSA Break van twee medeliefhebbers geleend; probleem verholpen!


Toen de stoel was gewisseld kon ik weer terug naar de garage, en alles werd door de keurmeester nu wel in orde bevonden, uiteindelijk is de GSA zonder opmerkingen goedgekeurd!


Maar het is nu wel even tijd voor een ander stoelframe voor de bestuurdersstoel. Vervangende interieurdelen in een vergelijkbare staat qua bekleding zijn vrijwel onvindbaar voor GSA's, dus ik wil mijn eigen stoel toch wel graag weer repareren. Maar eens zien of ik een bruikbaar frame kan vinden zodat ik de vulling en bekleding kan overzetten.

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.