Spuiten en plakken

De afgelopen dagen ben ik aan de gang geweest met de achterkant van de achterklep, waar de later overgespoten lak weer losliet. Daarvoor moesten natuurlijk de typeplaatjes eraf, net als de oude dealersticker die er met moeite af wilde. Daarna de boel opgeschuurd en zo glad mogelijk gemaakt. Vervolgens de boel afgeplakt en met de op kleur gemaakte spuitbussen met draaibaar mondje aan de gang gegaan.


Het spoilertje vormt daarmee een mooie scheiding voor het spuitwerk met de rest van de klep. En ja, ook het slotgat heb ik afgeplakt, wees niet bang! En aangezien ik toch al bezig was heb ik gelijk het zwarte randje onderaan het linker voorscherm meegenomen. Schuren, plamuren, afplakken, ontvetten en spuiten.


En nadat het een hele dag kon uitharden het spul netjes gepolijst, met het volgende resultaat:



Zeker het stukje op het spatscherm vind ik goed gelukt, de achterklep zitten nog een paar beginnersfoutjes op. En jawel, mét de originele typeaanduidingen d.m.v. plakletters in plaats van de oude metalen plaatjes, zoals het tot mei 1981 is geleverd. Deze plakletters heb ik laten namaken door ‘t Letteratelier, en ik vind het er erg fraai uitzien! Nu deze proef redelijk is geslaagd en ik nog anderhalve spuitbus heb kan ik de hoekjes van de achterspatboren binnenkort gaan aanpakken.

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.