Wakker worden!

Het voorjaar lonkt, tijd om de schone slaapster te wekken uit haar winterslaap:

SDC12227.JPG

Eerst de accu weer aangesloten, daarna met behulp van de slinger wat olie in het blok rondgepompt en vervolgens met de startmotor met afgenomen bobinedop. Bobine weer aangesloten, choke uittrekken, starten en lopen! Bandenspanning gecheckt en rijden maar! Op naar de volgende stalruimte, namelijk de schuur van mijn ouders, om het motorblok er weer uit te gaan trekken. Alweer? Ja, alweer... Nadat ik vorig jaar de rechter cilinderkop had vervangen werd de linker nokkenas hoorbaar. Stom, had ik die toen maar beter geïnspecteerd. Anyway, als het blok er dan toch weer uitmoet dan kan ik gelijk de motorsteunen, het Y-stuk van de uitlaat, de voorremblokken en de linker aandrijfas vernieuwen. En een nieuwe nokkenas en vier nieuwe tuimelaars liggen inmiddels klaar, net als de inmiddels gereinigde en opgeknapte Weber-carburateur. Afijn, eerst maar eens de neus uitbouwen:

SDC12232.JPG

Maandag weer verder, als ik m’n dop 42 bij me heb voor de koelfan.

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.