Het blok ligt er weer in!

Tijd om weer verder te gaan met het hart van de GSA. Gisteren heb ik bij de automaterialenhandel een keerring voor achter het ontstekingshuis gevonden, dus kon ik het schoongemaakte ontstekingshuis weer terugplaatsen.


En het Y-stuk is er onderuit. Was ook wel tijd, ik had 'm vorig jaar al eens laten lassen, maar ik heb nu een nieuwe, dus tijd om 'm te vernieuwen!


Gisteren is ook de nieuwe voorpijp binnengekomen, dus vandaag ben ik, samen met mijn vader, daar mee aan de slag gegaan. Gelijk daarna hebben we het blok er weer ingehangen, inclusief nieuwe voorpijp. Ik heb een andere koelfan gemonteerd, de oude 'witte' miste op een paar bladen wat kleine hoekjes, deze zwarte is helemaal heel. Alleen bleek de V-snaarpoelie achterop de koelfan groter te zijn dan die achterop de witte, maar die was snel genoeg uitgewisseld; een kwestie van twee keer zes bouten los en weer vast.


Eén probleempje nog: het onderste deel van het rechter hotspotpijpje bevat nog het deel van de rechter voorpijp wat was afgescheurd, en dat restant kregen we met geen mogelijkheid meer uit dat pijpje waardoor we deze dus niet terug kunnen plaatsen op het nieuwe uitlaatdeel. Maar eens zien hoe ik dat op korte termijn ga tackelen.

Maandag weer verder, de diverse uitlaatdelen proberen gasdicht af te hangen en dergelijke. Een pokkeklusje waar ik me niet heel erg op verheug vanwege de bereikbaarheid van de diverse uitlaatdelen, maar afijn, het moet nou eenmaal.

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.