Maandag hebben we het blok verder afgemonteerd en voor het eerst weer gestart (al was dit de tweede keer...).
De rechter hotspotpijp is onderaan nog niet aangesloten omdat dat pijpje dus gesneuveld is, vandaar dat-ie nog klinkt als een tweetakt-trekker... Ook moet de ontsteking nog op tijd worden gezet, maar nu al is er wat winst zichtbaar, want het blok ligt heerlijk stil. Hiervoor schudde het blok nogal. Hoe de cilinderkop met de nieuwe nokkenas en tuimelaars nu klinkt is nog niet echt te zeggen vanwege de herrie die de rechter uitlaat nog maakt, maar het is nog wachten op het nieuwe pijpje. In de tussentijd hebben we de neus verder afgebouwd, op de koplampen na, die zitten bij het afstellen van de ontsteking en het plaatsen van dat laatste pijpje toch alleen maar in de weg. Het begint weer op een GSA te lijken in elk geval!
Na dinsdag de linker aandrijfas te hebben gewisseld, was het vandaag de beurt aan het verversen van de LHM. En dat was ook hard nodig...
Gitzwart en amper meer transparant. Tijd voor verse LHM dus! De filters zijn grondig gereinigd met wasbenzine, net als het vat, zowel van binnen als van buiten. Zodra de uitlaat helemaal klaar is de remmen maar eens bleeden, zodat ook daar weer verse olie in de leidingen zit!