Poetsen, butsen, trekken en klussen

Vanmiddag heb ik de achterbumper eens gedemonteerd om een afgebroken bout van de bevestiging bij het achterwiel te verhelpen, en toen bleek ook direct waarom mijn achterbumper zo naar binnen kromgetrokken was:


Kennelijk heeft die balk ooit een tikkie gehad. Om dit toch maar te verhelpen stelde m'n pa voor om de balk met behulp van zijn Renault Vel Satis een stukkie terug te trekken.


Nee, niet met behulp van de 3.5 V6 met 245 pk, maar met behulp van een handlier dus. En zodoende is de balk nu weer behoorlijk recht en daarmee de bumper zelf ook. Gelijk de boel maar even een laagje roeststop gegeven. Ondertussen, wanneer het zonnetje eventjes weg was, verder gegaan met het kleien van de rest van de auto. Zo zag de klei eruit na een eerste kwart van het dak:


Ránzig! Maar goed, uiteindelijk heb ik de hele auto kunnen kleien, waarna ik in de schaduw verder ben gegaan met het cleaneren van de lak. Handmatig inpoetsen, machinaal uitpoetsen, en ook dat gaf weer meer glans:


Links gekleid en gecleanerd, rechts alleen gekleid.
En ach, we zijn toch al bezig, dan schroeven we gelijk een setje authentieke windgeleiders op de voorportieren:


Dit setje werd twee jaar geleden op het Citroën-forum aangeboden voor een klein prijsje, echter kwam er sindsdien geen enkele reactie. Dus nam ik de gok en mailde ik de aanbieder of hij ze nog steeds had. Dat was het geval, dus een paar dagen later lagen ze bij mij in huis. En nu dus op m'n GSA!

Vorige week had ik de kunststofdelen aan de buitenkant weer voorzien van een nieuw laagje Riwax PVC-coating. Van een Citroën-kennis kon ik een frisse linker koplamp overnemen, van de oude was de reflector bovenin de lamp ernstig verweerd. En de oude kentekenplaat was nogal gebutst en gedeukt, dus tijd voor een nieuwe. En alles bij elkaar ziet het er nu zo uit:


En dan ter vergelijking een plaatje van nu en eentje van net nadat ik 'm had gekocht:


Het beestje komt echt weer tot leven! Qua poetswerk ben ik er nog niet, ik ga de lak nog polijsten om ook de laatste dofheid eruit te krijgen, en vervolgens een fijne laag wax eroverheen. Wauw, m'n motorkap spiegelt gewoon weer vanachter het stuur!

Permalink

2 Reacties op Poetsen, butsen, trekken en klussen

  1. Bas zegt:

    Wauw, vooral de foto met het verschil van 'toen en nu' doet 't 'm!
    Goed bezig!

    Gr.
    Bas

  2. Dankjewel, het is ook erg dankbaar werk!

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.