Schermpje, stripje


Vanmiddag ben ik weer lekker met de GSA aan de slag geweest. De deurvanger van de bestuurdersdeur had het begeven, en ik had geen zin om de deur er weer uit te halen, dus koos ik ervoor om het linker voorscherm gelijk maar te wisselen, dat moest toch nog gebeuren, aangezien het scherm een paar fikse deuken met lakschade heeft en bovendien bovenaan de wielkast erg lelijk is bijgespoten.


Onder het scherm zag het er allemaal heel behoorlijk uit, her en der een beetje oppervlakteroest. Gelijk de boel lekker in de antiroest gezet en de binnenkant van het binnenscherm van ML voorzien. Ook gelijk de wielkast van een verse laag tectyl voorzien. En natuurlijk de deurvanger uitgewisseld voor een andere, wel in kleur.

Een blik op de binnenzijde van het 'oude' scherm laat zien dat het eigenlijk doodzonde is van de schade aan het scherm, het is verder volledig roestvrij. Echt heel erg jammer...


Anyway, ik had al een tijdje twee andere schermen liggen in dezelfde kleur, alleen van een Club, dus met zwart stukje onderaan en een chroom stootstripje. Het zwarte stukje spuit ik te zijner tijd nog wel een keertje over, het zwarte stootstripje heb ik van het oude scherm overgezet. Er is een miniem kleurverschil, maar ach, als dat alles is. En dat ziet er dan zo uit:


Zoals je ziet mist de deurstrip van de linker achterdeur, die heb ik er ook gelijk maar afgepeld, aangezien die er zo bijhing:


Deurtje zonder strip, alle restanten reeds verwijderd:


Op Leboncoin, een Franse Marktplaats-website, had ik namelijk een splinternieuwe deurstrip voor een Spécial gevonden, dank aan Wouter voor de communicatie en Français met de verkoper! Deze strip erop gezet en al met al ziet de linkerkant van de auto er weer een stuk florissanter uit:


Binnenkort verder met poetsen!

Permalink

1 Reactie op Schermpje, stripje

  1. Bastiaan zegt:

    Het begint weer een knappe voiture te worden!
    Groetjes, Bastiaan

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.