De laatste loodjes

Afgelopen zaterdag heb ik tussen de bedrijven door nog even aan het blok gewerkt. De gewisselde cilinderkop is (voor zover mogelijk) helemaal afgebouwd en weer van een nieuwe distributieriem voorzien.


De andere kop zit ook weer in elkaar, de nokkenas zit er weer in en de kleppendeksels er weer op. Alleen het tandwiel kan er nog niet op, want ik zit nog op een nieuwe keerring per post te wachten, en het nieuwe hotspotpijpje kan er nog niet op want ik had geen uitlaatpasta bij me.


Gisteren arriveerden de laatste missende onderdeeltjes voor het blok, dus tijd om weer verder te gaan! En na een gezellig klusavondje samen met Bas - een Citro-kennis van me - is het blok nu klaar om weer te worden ingebouwd.

De laatste nokkenaskeerring en distributiriem zitten erop, de HD-pomp is voorzien van een nieuwe O-ring en T-mof en weer gemonteerd, de hogedrukleiding zit er weer op en de brandstofpomp is voorzien van nieuwe pakkingen. V-snaar opgespannen, bougies er weer in, kabels er weer op; helemaal klaar voor herplaatsing!


Hier is rechts in beeld ook het nieuwe (grijze) hotspotpijpje goed te zien. En vooruit, omdat het kan, nog een laatste plaatje van het blok vóór de auto.


Ik kan haast niet wachten, erg benieuwd hoe het blokje nu zal lopen! Het einde is in zicht, de sleutels gaan weer rechtsom! Is het al zaterdag?

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.