Wéér de Wegenwacht... en het poetsen is begonnen!

Afgelopen weekend vond Citromobile weer plaats, voor de meeste Citroënliefhebbers toch een hoogtepunt van het jaar. Allerlei clubstands, tientallen kramen met prullaria, onderdelen en gereedschappen, gezelligheid, sfeer en een enorm parkeerterrein vol oude, nieuwe, kleine en grote Citroëns. Dus de jacht op onderdelen voor de GSA kon beginnen!
Via een mede-GSA-liefhebber kon ik een hele hoedenplank met werkende rollo en een rechter buitenspiegel overnemen. Op Citromobile zelf gevonden: een originele wintergrille, een setje nieuwe GSA-spatlappen (wat er nu op zit is geen GSA en past niet goed rond de nieuwe achterdemper), twee gebruikte en één nieuw naafkapje, een reserve linker dashboardsatelliet, een tellerbak met geel klokje, een nieuw hotspotpijpje (zodat ik die pasta-met-plaatje-en-slangenklem-reparatie definitief kan verhelpen) en euh... volgens mij was dat ‘t wel.


En de tellerbak met klokje heb ik inmiddels overgezet, gelukkig met behoud van de kilometerstand.


Na afloop van de zondag zijn we met een groepje in Hoofddorp bij een Italiaans restaurantje gaan eten, en toen we rond negen uur naar huis wilden gaan knapte de koppelingskabel van de GSA... Wegenwacht gebeld, en die heeft de boel met een tijdelijke kabel gefikst, zodat ik weer rijdend naar huis kon. Wel gelijk een nieuwe koppelingskabel besteld bij de GS/GSA-vereniging, zodat die er binnenkort weer onder kan.

Op CM had ik van een goede Citroën-kennis een fles Riwax PVC-coating overgenomen, om daarmee de vaal geworden kunststof exterieurdelen te lijf te gaan. Vanmiddag er maar eens mee aan de slag gegaan, met dit als resultaat:









De eerste stap om de GSA uiterlijk weer wat op te peppen is gezet; het poetsen is begonnen!

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.