Flinke klussen

Met het oog op het naderende Citromobile was het tijd om enkele grotere zaken aan te pakken aan de GSA. Allereerst heb ik de kinnebak vervangen door de ‘nieuwe’ kinnebak die ik onlangs op de kop heb kunnen tikken. Het front is dus weer heel, al zie je dat van buiten amper. Wel heb ik preventief de holle balk van de kinnebak van binnen voorzien van wat roestwerend middel. Het was overigens een aardig pokkeklusje om alle schroefgaten precies voor hun openingen te krijgen, maar na een boel gepas, gemeet en gewrik zit de boel op z’n plaats.

Ook heb ik de uitlaat (middenpijp en achterdemper) vervangen, deze waren beiden rot en niet meer gasdicht.


Het 'boogje' van het uiteinde van de achterdemper loopt ietsje wijder dan bij de oude achterdemper, dus ik moest de spatlap iets aanpassen om de boel passend te krijgen. De middendemper op de oude tussenpijp ontbreekt bij de nieuwe pijp, deze is demperloos. Máár... het spul is weer nieuw en gasdicht en kan er voorlopig weer tegenaan!


Vervolgens was de rechter aandrijfas aan de beurt, want zoals ik in de vorige post al schreef maakte die behoorlijk wat lawaai en had ook veel speling. De naafmoer ging redelijk makkelijk los, maar de onderste draagarm was enigzins weerbarstig. Maar uiteindelijk liet ook die los, zodat de aandrijfas uit de wielnaaf kon.


Zoek de verschillen:


En na de oude as te hebben verwisseld voor de nieuwe kon de boel weer in elkaar worden gezet. Vervolgens heb ik de olie nog even gewisseld voor verse merk-olie. Op tijd klaar voor Citromobile! Natuurlijk moet er nog wel één en ander gebeuren, maar langzaam maar zeker probeer ik het beestje weer een beetje frisser te krijgen.

Citromobile, here we come!

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.