Nog meer onderdelen, nog meer details

De afgelopen week bestond vooral uit het verzamelen van onderdelen. Halverwege de week is het Y-stuk van de uitlaat gelast en de middenpijp met bijbehorende klemmen binnengekomen, zodat ik binnenkort de middenpijp en achterdemper kan gaan vervangen. De nieuwe achterdemper kon ik onlangs voor een fijn prijsje via via overnemen.

Afgelopen zaterdag maar weer eens een bezoekje gebracht aan mijn favoriete sloperij. Ze hebben daar zelfs nog een GSA staan, al is die in verregaande staat van ontbinding en is de motor en aandrijflijn er al uit. Maar voor wat losse interieurdeeltjes nog wel bruikbaar. Zelfs een pootje voor een rechter buitenspiegel zat er nog aan, helaas bleek die een kleine maar onoverkomelijke beschadiging te hebben. Wel nog een asbakje voor de achterdeur, een achterlichtkap en wat achterkleppaneeltjes mee kunnen nemen.
Uit een BX kon ik een kentekenlampje vissen, deze zijn vrijwel identiek aan die van de GSA, en passen één op één. De rechter van mijn GSA hing er met ducttape in, omdat één van de lipjes was afgebroken. Nu dus niet meer:


Ook heb ik nog een Citroën-badge voor op de achterklep meegenomen, afkomstig van een Visa. Dus metaal en mét chevrons erop. Betreffende plaatje miste namelijk op de achterklep.

Vòòr:


Na:

Het is een vroege GSA, dus eigenlijk horen er geen losse plaatjes op de klep maar zo’n sticker-strip, maar goed, wellicht dat ik daar ooit nog eens tegenaan loop. Ook het asbakje in de achterdeur is weer gefikst, het metalen clipje in het bakje bleek niet goed gemonteerd te zitten, dus het exemplaar van de sloop kon de onderdelenvoorraad in.

Vandaag had de GS/GSA-vereniging weer het magazijn open voor leden, zodat er nog wat aanvullende onderdelen konden worden gekocht. De olievuldop in m'n GSA was op diverse plaatsen gesmolten en de rubberen ringen finaal uitgehard, dus deze zat niet meer stevig op z'n plek. De rechter aandrijfas is nogal luidruchtig en heeft behoorlijk speling, met dank aan een losse ashoes waardoor er te lang is doorgereden zonder vet in de hoes; daar slijt-ie hard van! En de warm/koud-knop van kachelbediening was defect. Dus vanmorgen een nieuwe olievuldop, aandrijfas en een andere kachelbediening op de kop kunnen tikken. Kortom weer genoeg spullen voor flink wat geklus!

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.