Een rustig weekje

Deze week was het een rustig weekje voor de GSA. Dinsdag heb ik de tellerbak eruit gehaald, want ik had een andere tellerbak op de kop getikt die was voorzien van een analoog klokje. Mijn GSA moet een klokje helaas ontberen, maar voor dergelijke opties is wel alle bedrading in de auto zelf voorbereid. Helaas bleek de ruil-tellerbak geen chokelampje te hebben, en bleek mijn eigen tellerbak geen bedrading voor een klokje te hebben. Nou ja, jammer dan, op Citromobile ga ik dan maar op zoek naar een juiste tellerbak. Nu ik de tellerbak toch los had kon ik hem van binnen wat schoonmaken en checken op defecte lampjes. Zo bleek het loze schermpje naast mijn snelheidsmeter (waar bij luxere exemplaren dus een klokje of zelfs een toerenteller zit) ook verlicht te zijn. Op de foto ziet het er een beetje wazig uit, maar geloof me, het werkt en ziet er net zo uit als links. Op de één of andere manier pakt de camera het niet zo lekker.


Ook zo'n klein ding wat je past mist als het er niet inzit is een aansteker, dan wel 12 volt-aansluiting. Voor bijvoorbeeld mobiele telefoon of navigatie. En een vroege Spécial als de mijne kreeg dus geen aansteker mee van de fabriek. Een vorige eigenaar had bovendien een startknop geïnstalleerd op die plek. Die startknop is er nu dus weer uit, starten doen we weer gewoon met de sleutel. Bij een automaterialenzaak heb ik een nieuwe aansteker gekocht voor een paar euro, even inbouwen en aansluiten, en voilá, we hebben stroom in de auto! Want ook hiervoor was de bedrading 'gewoon' al aanwezig.


Voor de rest staan er nog wel een paar grotere klussen op de agenda. De 'nieuwe' kinnebak moet er nog onder, de uitlaat is erg slecht, de rechter aandrijfas heeft z'n beste tijd wel gehad en de tik in de rechter cilinderkop moet er nog een keer uit. Waarschijnlijk een tuimelaar of tuimelaaras, als gevolg van te lang doorrijden met te weinig en te oude olie, maar dat gaan we nog nader onderzoeken. Eén en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de financiën. Wordt vervolgd!

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.