Zomerslaap

Het is een tijdje stil geweest rondom de blauwe GSA, maar er is weer nieuws te melden!

Afgelopen juni kreeg de GSA last van problemen in de aandrijflijn rechtsvoor. Een boel geknoerp en gekraak tijdens aanzetten en afremmen, daar valt natuurlijk niet fatsoenlijk mee te rijden. Op de terugweg van het Youngtimer Event in Ulft werd het te gek en heb ik de GSA in onze sleutelloods op de Veluwe achtergelaten. Een minder leuk einde van een hele leuke dag!


Foto Tjerk van Lint

Vele youngtimers van allerlei merken waren aanwezig; Japans, Russisch, Zweeds, Duits, Engels, Frans, Italiaans, Amerikaans. Van Panda tot Testarossa, en van AX tot SVX, er was van alles te zien.

Afijn, sinds juni heeft de GSA dus stilgestaan. Gelukkig droog en beschut. Gedurende de zomer ontbrak het me helaas aan tijd om aan de GSA te werken, aangezien ook de rode Xantia werk nodig had, en de Saxo eerst een andere koppakking en (helaas) daarna een compleet ander motorblok moest. Een flinke puist werk, maar het is uiteindelijk geslaagd!


Een dikke week geleden had ik eindelijk tijd om met de GSA aan de gang te gaan. Het probleem leek zich voor te doen in de homokineet van de aandrijfas. Van een sloper kon ik een aandrijfas gebruiken, en nadat ik die had voorzien van een nieuwe set hoezen en nieuw smeervet kon die worden gemonteerd.



Eén van de redenen om nu met de GSA aan de gang te gaan was ook de jaarlijkse gezamelijke meeting van de BX- en GS(A)-clubs bij garage en familie Bonhof in Epe, afgelopen zaterdag. Vorig jaar was het reuze gezellig, dus dit jaar wilde ik er ook weer bijzijn. Na 's morgens bij het sleutelhok de Xantia te hebben gewisseld voor de GSA en nog even een rondje rond de auto te hebben gemaakt vertrok ik binnendoor naar Epe, om zodoende rustig te kunnen zien hoe de GSA zich zou houden. En dat ging prima! De 'nieuwe' as is weliswaar niet nieuw, maar geen gekraak of geknoerp meer!



Foto's Henk Bredewold

De meeting was gezellig, met een leuke diversiteit aan BX'en, GS'en en GSA's in allerlei uitvoeringen. En daartussen dus ook de blauwe GSA! Na enkele maanden stilstand uiteindelijk toch weer op de weg!

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.