Want oog en oor willen ook wat!

De hoekjes van de achterschermen bij de achterdeuren waren nogal roestig en de lak was er slecht, tijd om dat eens aan te pakken. Het staal was nog goed genoeg om het zonder laswerk af te kunnen, dus heb ik de boel netjes geschuurd, in de roestomvormer gezet, strak geplamuurd en bijgespoten. Gelukkig droog, warm en overdekt, zodat ik de klus mooi over een dikke week kon spreiden.


Boven het linker achterste zijruitje was ook wat roest ontstaan door lakschade in het verleden, en ook hier heb ik de boel weer netjes gemaakt, alleen ben ik vergeten een foto van het eindresultaat te schieten.


Vorige week zaterdag vond weer de jaarlijkse meeting plaats bij garage Bonhof in Epe, de garage waar de blauwe GSA afgelopen voorjaar weer van een nieuwe APK is voorzien. Dit jaar waren de BX-club en de GS/GSA-vereniging gezamenlijk uitgenodigd. Na de middag verhuisde de hele karavaan naar de tuin van de familie Bonhof sr., vlak buiten Epe, waar voor een lunch was gezorgd en een gezellig samenzijn plaatsvond onder het motto Back to the 80's, toen de GSA en de BX samen de Citroën-showrooms sierden. De BX’en en GS/A’s stonden netjes op type gesorteerd, dit alles onder een heerlijk herfstzonnetje.



Meer foto’s kun je hier vinden.

Aangezien de heer Bonhof een aantal donorauto’s heeft staan ben ik toch nog even wezen grasduinen. En al gauw vond ik een achterspoilertje zoals de mijne, maar dan zonder de lelijke plastic dop. De spoiler op mijn GSA komt van een auto af met achterruitenwisser, dan zit er een gat in de spoiler, die hier was gedicht met een plastic dop. Het spoilertje dat ik trof had dit gat niet, dus dat was een leuke vondst. Oké, er zitten wat krasjes en schampjes op, maar altijd nog beter dan die lelijke dop. Na een grondige schoonmaak- en poetsbeurt ziet het er toch weer netjes uit.


Ik had de blauwe GSA al een tijdje geleden voorzien van een tweetonige luchthoorn, omdat de claxon naar moderne begrippen wel erg pover is. Nadeel van deze set vond ik de nogal felrode kleur en de plastic hoorns. Nu zijn veel oudere CX’en af-fabriek voorzien van een tweetonige luchthoorn met blauwe stalen hoorns. De heer Bonhof heeft een grote voorraad CX-onderdelen liggen, dus heb ik hem maar eens gevraagd of hij nog zo’n luchthoorn-set had liggen. En jawel, dus nu siert dit blauwe setje het motorruim van de GSA.


Blauw op blauw, dat springt wat minder in het oog. En het klinkt ook nog eens een stuk beter dan de plastic hoorns!

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.