Stickertjes en slangetjes

Bij de motorwissel hadden we het eerste stuk van de brandstoftoevoerleiding vanaf de pomp naar achteren al vernieuwd vanwege verdroging, maar het resterende deel tot waar de stalen leiding onder de auto begint bleek ook niet best meer te zijn:


Helemaal verdroogd en daardoor al flink ingescheurd. Je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als de slang zou zijn doorgescheurd en benzine in de hete motorruimte gaat lekken... Ik heb toch maar even een compleet nieuw stuk slang getrokken, gelukkig was de rest nog in orde.

Toen ik de GSA kocht zat er op de achterklep een dealersticker van Citroën-dealer Pacific Tilkin in Visé en Bassenge, België. Toch een leuk detail, waaruit ook blijkt dat de auto van Belgische komaf is. Helaas moest de sticker eraf toen ik de achterkant van de achterklep ging overspuiten. Vantevoren had ik een foto genomen van de sticker, zodat ik die kon laten reproduceren.


Nadat ik de andere stickers op de derrière van de GSA al naar tevredenheid had laten reproduceren bij 't Letteratelier en ze op CitroMobile ook had gesproken over dealerstickers was het natuurlijk een logische stap om deze ook weer door hen te laten maken. Tijdens het (moeizame) verwijderen van de sticker was gebleken dat de sticker niet wit was maar chroom, maar dat was bij hen ook mogelijk. Zodoende siert nu dus weer de 'originele' dealersticker de klep van de GSA!



Ik ben er heel blij mee, dit vind ik toch leuke details op een oude auto. Het past mooi in het tijdsbeeld en geeft ook wat weer van de historie van zo'n auto.

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.