Gisteren hebben we de neus verder afgebouwd en de laatste dingetjes
gedaan, dus hij kan weer de weg op! Gelijk 's avonds van de gelegenheid
gebruik gemaakt en een lekker lange rit gemaakt, dat was weer ouderwets
genieten! Het motortje is weer wat stiller en rustiger geworden, erg
prettig! Vandaag hebben we nog de remmen ontlucht, maar het resultaat
daarvan is nog onbekend, want helaas staat de auto er na vanmiddag zo
bij:
Tegenslag,
een olielekkage. De hele onderkant van het blok was nat, net als de
onderkant van het subframe, de kinnebak en de koelbeplating. Nader
onderzoek wees uit dat de nokkenaskeerring aan de ontstekingszijde lekt.
Juist, de kant van de nieuwe nokkenas. En dat ondanks dat ik die
keerring vorig jaar nog heb vernieuwd. Jammer maar helaas, kennelijk is
er bij het inbouwen van de nieuwe nokkenas iets niet helemaal goed
gegaan.
Dit
betekent ook dat de carburateurwissel nog even op zich moet laten
wachten. Nou ja, so be it. Voordeel is dat alle verschillende bouten
niet de kans krijgen vast te roesten!
Recente updates
Over deze weblog
Deze weblog gaat over het reilen en zeilen van de Citroën GSA Spécial in Bleu Azurite uit 1981 die ik in maart 2012 heb gekocht. Nadat ik de voorgaande jaren heel veel aan mijn rode Citroën Xantia heb gedaan (onderhoud, extra opties inbouwen, meetings) was ik wel weer eens toe aan een nieuwe uitdaging, en die vond ik in de vorm van deze ouwe blauwe.
Voorzien van een hydropneumatisch veersysteem en een luchtgekoelde boxermotor met maar liefst 56 pk is het technisch toch wel een buitenbeentje. Deze weblog zal verslag doen van wat er zoal met en aan de GSA gebeurt. Veel leesplezier!
Voorzien van een hydropneumatisch veersysteem en een luchtgekoelde boxermotor met maar liefst 56 pk is het technisch toch wel een buitenbeentje. Deze weblog zal verslag doen van wat er zoal met en aan de GSA gebeurt. Veel leesplezier!
Over mij
- Jochem Veenstra
- Ik ben Jochem, geboren in 1980 en woonachtig in Zwolle. In het dagelijks leven ben ik werkzaam bij de Nederlandse Spoorwegen als knooppuntcoördinator. In mijn vrije tijd knutsel ik graag aan mijn Citroëns: een GSA uit 1981 en enkele Xantia's. Ook ben ik geïnteresseerd in auto's in het algemeen, Citroën in het bijzonder, en daarnaast in urban exploring, spoorwegen en moderne geschiedenis.