Sinds afgelopen weekend is de blauwe GSA begonnen aan zijn winterslaap in de stalling. Al het vocht en alle pekel is niet bevorderlijk voor een oud Frans autootje zoals de GSA, dus staat hij nu tot komend voorjaar in een stalling bij een boer.
Echter wil dat niet zeggen dat er de komende winter niets te doen is, integendeel. Ik heb onlangs een Weber-carburateur op de kop getikt, omdat de Solex van de GSA wat slijtage begint te vertonen, en de kenners doorgaans de voorkeur hebben voor een Weber. Bij de club heb ik nog een reserve-Weber gekocht, zodat ik de komende tijd van twee één kan maken. Schoonmaken, smeren, nieuwe pakkingen en O-ringen, zodat hij komend voorjaar er direct op kan.
Tevens verloopt begin juni de APK van de GSA, dus het voorjaar zal in het teken staan van het APK-klaar maken van de GSA; onder andere nieuwe achterbanden zullen nodig zijn en het hydropneumatisch veer- en remsysteem moet nog worden aangepakt. Verse LHM, schone filters, het 'bleeden' van de remmen en ga zo maar door. Maar dat is voor na de winter. Voor nu is het 'welterusten GSA, tot in het voorjaar!'
Recente updates
Over deze weblog
Deze weblog gaat over het reilen en zeilen van de Citroën GSA Spécial in Bleu Azurite uit 1981 die ik in maart 2012 heb gekocht. Nadat ik de voorgaande jaren heel veel aan mijn rode Citroën Xantia heb gedaan (onderhoud, extra opties inbouwen, meetings) was ik wel weer eens toe aan een nieuwe uitdaging, en die vond ik in de vorm van deze ouwe blauwe.
Voorzien van een hydropneumatisch veersysteem en een luchtgekoelde boxermotor met maar liefst 56 pk is het technisch toch wel een buitenbeentje. Deze weblog zal verslag doen van wat er zoal met en aan de GSA gebeurt. Veel leesplezier!
Voorzien van een hydropneumatisch veersysteem en een luchtgekoelde boxermotor met maar liefst 56 pk is het technisch toch wel een buitenbeentje. Deze weblog zal verslag doen van wat er zoal met en aan de GSA gebeurt. Veel leesplezier!
Over mij
- Jochem Veenstra
- Ik ben Jochem, geboren in 1980 en woonachtig in Zwolle. In het dagelijks leven ben ik werkzaam bij de Nederlandse Spoorwegen als knooppuntcoördinator. In mijn vrije tijd knutsel ik graag aan mijn Citroëns: een GSA uit 1981 en enkele Xantia's. Ook ben ik geïnteresseerd in auto's in het algemeen, Citroën in het bijzonder, en daarnaast in urban exploring, spoorwegen en moderne geschiedenis.