Helemaal kachel

De blauwe GSA is van origine een Waalse auto, wat ook te zien is aan een aantal Waalse stickers op de auto. Onder andere een sticker van Europ Assistance, echter was die sticker behoorlijk aan het vergaan. Na wat zoekwerk op internet kon ik in België een nieuwe, identieke sticker vinden. En die zit er sinds vandaag op, ziet er weer een stuk beter uit!


Mocht iemand nog ruitstickers van Touring Secours (de Waalse ANWB) hebben liggen dan houd ik me aanbevolen!

Toen ik de auto kocht leek de warm/koud-schuif het niet te doen, maar er bleek een schuifknop te zijn geïmproviseerd, omdat het oogje aan de hevel was afgebroken. Ik had bij het clubmagazijn een ander mechaniek met kabels gehaald en ben er nu eindelijk aan toe gekomen om deze te vervangen.


Ik meende altijd gehoord en gelezen te hebben dat hiervoor het hele dashboard eruit moest, maar een blik in de Citroën-documentatie leerde dat het ook kon door alleen de bovenzijde van het dashboard te demonteren. En aldus geschiedde:


En toen het mechaniek er eenmaal uitlag bleek inderdaad het oogje gebroken te zijn en was ook te zien hoe men dat had opgelost aan de kabel.


'Nieuwe' kabels erin, 'nieuwe' mechaniek erin, alle kabels en scharnieren goed gesmeerd, de bovenkant van het dashboard weer erop geschroefd en voilá, het werkt weer zoals het ooit door de fabriek is bedacht. Nu nog een keer een ander paneeltje vinden, er is voor de schuifknop onderaan een gat in geboord...


Hoe dan ook, weer een mankement verholpen!

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.