Een GSA gekocht!

Ik heb gisteren een GSA Spécial uit 1981 gekocht! Na een GSA-kenner uit de regio Leiden te hebben opgepikt zijn we naar Den Haag gereden waar deze GSA via Marktplaats werd aangeboden. Een Spécial 1.1 in Bleu Azurite (AC650) uit 1981 van Belgische origine, in april 2003 in Nederland op kenteken gezet. Na in, om en onder de auto te hebben gekeken bleek dat de dorpels roestvrij en keihard waren, de bodem één klein plekje heeft, de voetenbakken vochtig zijn vanwege lekkage omdat bij één of meer portieren de folie binnenin ontbreekt, de onderkanten van de deuren roestvrij en keihard zijn en de voor-binnenschermen zijn ook heel netjes. Het interieur kan er mee door (de bestuurdersstoel is nogal uitgezakt), de kofferbak is heel netjes, de kofferklep heeft binnenin wat aandacht nodig en de hoekjes van de achterschermen zijn roestig. En dan hebben we het nog niet gehad over de niet erg lekker werkende sloten in de voorportieren, de niet-juiste buitenspiegels en de raammechanieken voor die niet helemaal lekker meer zijn. En een missend naafkapje rechtsvoor. En de matige lak, en wat deukjes her en der. Ach, kleine dingetjes, sommige grotere dingetjes, je kent het wel. Dik 30 jaar oud, dus ach, dan mag het. Het rijdt, koppelt, schakelt en remt allemaal prima, en sinds vandaag is ze dus de mijne! Later ontdekte ik op diverse plaatsen in de carrosserie (o.a. dorpels en deuren) rubber dopjes met daarop de tekst 'Dinitrol', en aan de binnenzijde van één van de portieren was ook duidelijk te merken waarom: lekker in de Dinitrol gezet door een vorige eigenaar!






Het overschrijven van de papieren in Den Haag was vandaag een immens gedoe. Twee postagentschappen waren geopend op zondag, maar de eerste kon (of wilde) niet overschrijven op zondag... Dus dan maar naar het andere agentschap, richting Scheveningen. En toen kwamen we dus midden in de verkeers-ellende rond de City-Pier-City-hardloopwedtrijd terecht... Toen dat eenmaal was overwonnen is het uiteindelijk gelukt om de papieren over te schrijven, maar volgens mij heeft dat hele spektakel alles bij elkaar anderhalf uur geduurd...

Ohja, de schade die de verkoper noodzaakte de auto te verkopen:



Veroorzaakt door een trekhaak, die de kinnebak heeft ingedrukt, waardoor de koelbeplating iets is ingedrukt en de schoepen van de fan geen ruimte meer hadden: chopchop, allemaal weg. Het subframe is verder niet in de problemen geweest. Een kleine deuk in het metalen deel van de fan heeft de V-snaar doorgesneden (was ook netjes verteld), dus moesten we de auto ter plekke zien te fixen. Helaas is dat niet gelukt, want de balk van de kinnebak wilde niet van wijken weten. Dus hebben we besloten de auto zonder koelfan en zonder V-snaar over de provinciale weg naar omgeving Leiden te rijden (ong. 20 minuutjes) waar de auto tijdelijk is geparkeerd in afwachting van wat meer tijd om de kinnebak te kunnen demonteren en bewerken, zodat de koelfan vervangen kan worden en een nieuwe V-snaar kan worden gemonteerd. Dan kan ze daarna worden overgebracht naar mijn woonplaats voor definitief herstel d.m.v. vervanging van de kinnebak en het koplampframe.

Jay, ik heb een GSA! Hoe cool is dat!

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.