De eerste zaken aangepakt

Van de week maar eens begonnen met het openhalen van de bestuurdersdeur voor het smeren van de deurslot-stangetjes en om te zien wat er mis is met het raammechanisme. Het raam wil maar een stukje open en trekt bovendien scheef. Na demontage van het deurpaneel bleek ook hier geen folie meer op de deur te zitten.


Nadere inspectie wijst uit dat het achterste asje is losgekomen van het plaatje aan het raam, vooraan zit alles nog zoals het hoort. Door het drukplaatje wordt het mechaniek naar binnen gedrukt, waardoor deze in aanvaring komt met de slotstang en dus niet verder dan een kier open kan.

SDC11632.JPG

Het asje met zijn kunststof omhulsel zat nog in de rail. Dit heb ik met een busje met schroefdraad binnenin gefikst, dus het raam aan de bestuurderskant kan weer normaal open en dicht. Daarna ook de bijrijdersdeur opengehaald, en de beide plaatjes zijn losgekomen van het raam. Dat wordt kitten dus. En terwijl ik bezig was vond ik onder de bijrijdersstoel de folie van de bijrijdersdeur terug! Snel onder de bestuurdersstoel gekeken, maar helaas, daar geen folie van de bestuurdersdeur. Die heb ik dus zelf moeten fabrieken.


Even een inventarisatie van zaken die ontbreken of kapot zijn en ik dus vroeg of laat wil vervangen, afgezien van de kinnebak:
- rechter koplamp lek, reflector verroest
- olievuldop is gaar, sluit nog wel, maar het rubber is compleet uitgehard
- siernaafkapje RV-wiel mist
- deurvanger RA-deur is afgebroken, werkt dus niet meer
- asbakje RA-deur blijft niet zitten/klemt niet in zijn houder
- linker speakerrooster mist
- rechter afdekkapje in achterklep t.b.v. kentekenverlichting mist
- rechter kentekenlamphouder zit geductaped aan de klep
- kofferbaklamphouder is kapot, nokjes afgebroken, stekkers zijn heel
- linker bevestigingspunt rollo hoedenplank afgebroken
- deurvanger LV-deur mist, wel los bijgeleverd, maar ligt uit elkaar
- originele buitenspiegels missen
- binnenspiegel is gammel en er zit een dodehoekspiegeltje op geplakt

De hoofdsteunen hebben ook andere bekleding dan de stoelen, al zie je daar nu niets van door de stoelhoezen.

Eerder deze week arriveerden de klepdekselpakkingen, bougies, oliefilter, luchtfilter en gele duplo-lampen per post vanuit Duitsland. Lampen en luchtfilter zijn inmiddels gemonteerd, het oude luchtfilter was allesbehalve schoon:


De bougies zijn inmiddels ook vernieuwd, de kleppen zijn gesteld (de motor tikte/nagelde nogal) en de olie is gewisseld, dat was echt hele oude olie: gitzwart. Voor het kleppen stellen heb ik het hele front uitgebouwd, daardoor kon ik ook veel beter bij de voorste bougies.


Helaas is het tikken van de motor nog steeds aanwezig, zij het wel in mindere mate. Eens zien of het de komende tijd een beetje beter wordt als de verse olie het blok stukje bij beetje schoner maakt en de smering weer wat beter is.

Binnenkort eens zien of ik de interieurverwarming weer aan de praat kan krijgen, en naar de hydrauliekspecialist om het veersysteem aan te laten pakken, daarover binnenkort meer!

Permalink

3 Reacties op De eerste zaken aangepakt

  1. Anoniem zegt:

    COOL! Wat een prachtige auto! Ik heb zelf in 1994 exact dezelfde gehad, is helaas overleden (foto: http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=278939262&key=OJUHEPT6 )

    Wel heb ik nu nog een GSA staan. Ze is nog redelijk in orde ( http://www.youtube.com/watch?v=WZXuJV8QO7A ), alleen is de kabeltros naar het dashboard onderhand gaar en rijdt ze dus niet meer. Als ik zo zie wat je allemaal moet vervangen, zou je geïnteresseerd zijn om wat onderdelen over te nemen? Koplamp, binnenspiegeltje, buitenspiegels...
    Ik zou het leuk vinden als de schamele resten van dit meisje zouden kunnen dienen om een vriendin weer terug in orde te krijgen. Laat maar iets weten. Ik ga in elk geval op de hoogte blijven van de vorderingen!

    Greetz,
    GerJ

  2. Anoniem zegt:

    Ik zie dus bij nader inzien dat het niet exact dezelfde is, maar volgens mij blijven er wel genoeg onderdelen over om uit te wisselen...
    Sorry voor de al te enthousiaste reactie...

    Greetz'
    GerJ

  3. Hallo Ger Jan,

    Dankjewel voor je berichtje! En onderdelen zijn altijd welkom! Stuur me anders even een e-mail op jochem.veenstra@gmail.com, dan kunnen we even bekijken wat je eventueel kwijt wilt en/of een afspraak maken om jouw GSA eens te komen bekijken voor onderdelen.

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.