Webertje opknappen

Gisteren kwam onder meer m’n revisiesetje voor de ‘nieuwe’ Weber-carburateur binnen, dus ben ik vanavond de schuur ingedoken en heb het vieze, vettige ding maar eens uit elkaar gehaald, gangbaar gemaakt, schoongemaakt en van nieuwe ringetjes, pakkingen en dergelijke voorzien.

Vóór:

Tijdens:

Na:

De spruitstukken kan ik niet gebruiken, die zijn van een 1300 cc-motor, en mijn GSA heeft een 1130 cc. De bovenkant van de carburateur is die van de Weber die ik bij de GS/GSA-club had gekocht, de rest is van de andere. De sproeiercombinaties klopten bij beide carbs niet helemaal, maar gelukkig kon de juiste set worden samengesteld. Het enige waar ik nog mee zit zijn deze twee rubber slangetjes:


De linkse is gescheurd, de rechtse is verdroogd. Daar moet ik nog maar even een oplossing voor zien te verzinnen de komende tijd.

Permalink

Laat een reactie achter

Mogelijk gemaakt door Blogger.